Ukr_lit_8_klas_otse.doc (99,5 kB) 8 клас
Ukr_lit_8_klas_otse.doc (101888)Ukr_lit_8_klas_otse.doc (99,5 kB)Українська література
Українська література. 8 клас.
№ |
Зміст програмового матеріалу. |
Дата |
|
Тема 1. (1г). Вступ. |
|
1 |
Художня література як одна з форм духовної діяльності людини. Функції художньої літератури. Різновиди образів (образ-персонаж, образ-символ, словесні, зорові, слухові тощо). ТЛ: поглиблення понять про художній образ, художній твір. |
|
|
Тема 2. (7г). Усна народна творчість. |
|
2 |
Українські історичні пісні про звитяжну боротьбу козаків з турецько-татарськими нападниками. |
|
3 |
Українські історичні пісні про боротьбу проти соціального та національного гніту. |
|
4 |
Образи історичних осіб, лицарів-оборонців рідної землі, створені народною уявою. |
|
5 |
Зв’язне мовлення. Висловлення власних суджень про те, за що народ увіковічнив імена своїх героїв. |
|
6 |
Пісні Марусі Чурай. Легендарна поетеса з Полтави. Трагічна історія її життя. Пісні, що стали народними. Їхня популярність, фольклорна основа, народнопоетичні образи. |
|
7 |
Зв’язне мовлення. Розвиток умінь і навичок виразного читання і коментування народних пісень. |
|
8 |
Тематична контрольна робота №1. |
|
|
Тема 3. (6г). Українські народні думи. |
|
9 |
Героїчний епос українського народу. Різновиди дум (історико-героїчні, соціально-побутові). Кобзарі та лірники – виконавці народних дум. |
|
10 |
Морально-етична проблематика думи «Маруся Богуславка». |
|
11 |
Проблема вибору, душевна роздвоєність Марусі Богуславки між любов’ю до рідної землі та становищем дружини турецького вельможі. |
|
12 |
Символ гріхопадіння і порятунку через усвідомлення покаяння («Буря на Чорному морі»). |
|
13 |
ТЛ: думи. Жанрова своєрідність, історична основа, героїчний зміст дум. Специфічність поетичної форми, ритму. |
|
14 |
ПЧ. Народна дума «Самійло Кішка». |
|
|
Тема 4. (6г). З давньої української літератури. |
|
15 |
«Слово про похід Ігорів» - давньоруська пам’ятка, перлина українського ліро-епосу. Історична основа «Слова…». Переклади і переспіви. Питання авторства. |
|
16 |
Особливості композиції та стилістичних засобів. Образ руських князів у творі. Наскрізна ідея патріотизму. |
|
17 |
Символічно-міфологічні образи та їхнє значення. Фольклорні мотиви. |
|
18 |
Роль пейзажу у розгортанні сюжету. Поетичність образу Ярославни. |
|
19 |
Контрольний твір. |
|
20 |
Тематична контрольна робота №2. |
|
|
Тема 5.1. (10г). Світ української поезії. |
|
21-22 |
Тарас Шевченко. «Думи мої, думи мої…», «Ой три шляхи широкії». Усвідомлення власної місії поета. ТЛ: філософська лірика. |
|
23 |
Тарас Шевченко. «Мені однаково, чи буду» (з циклу «В казематі»). Роздуми про власну долю, долю України. ТЛ: силабо-тонічне віршування (рими, стопи). |
|
24 |
Тарас Шевченко. «Минають дні, минають ночі». Роздуми про скороминущість життя людини на землі, про її долю. ТЛ: силабо-тонічне віршування (віршований розмір). |
|
25 |
Іван Франко. Короткі відомості про письменника. Історична правда та художній вимисел: постать українського мислителя ХVІІ ст. і художній образ у творі «Іван Вишенський». |
|
26-27 |
Проблема морального вибору людини, її втеча від неприйнятного буттєвого світу. ТЛ: історична поема. |
|
28 |
Зв’язне мовлення. Складання плану до характеристики образу Івана Вишенського. Розвиток вмінь пояснювати внутрішній стан героя, звертаючись до тексту. |
|
29 |
ПЧ. Володимир Малик «Черлені щити». |
|
30 |
Тематична контрольна робота №3. |
|
|
Тема 5.2. (15г). Світ української поезії. |
|
31 |
Леся Українка. Розповідь про життя поетеси, її мужність і силу духу. «Ви щасливі, пречистії зорі». |
|
32 |
Леся Українка. Тема гармонійного єднання людини з природою. «Давня весна», «Хотіла б я піснею стати…». |
|
33 |
Леся Українка. «Давня казка». Ідея вільної творчості, вільнолюбства людини. |
|
34 |
Проблеми і мотиви: роль митця в суспільстві, служіння музі й народові, суть людського щастя, вдячності (поема «Давня казка»). |
|
35 |
Порівняльна характеристика образів Поета і Бертольда. Складання плану порівняльної характеристики. |
|
36 |
Володимир Сосюра. Патріотичні та інтимні мотиви поета. Образ України, ідея нерозривної єдності поета з рідною землею, алегоричність образів («Сад»). |
|
37 |
Володимир Сосюра. Патріотичний пафос поезії «Любіть Україну!». «Васильки» - взірець інтимної лірики. ТЛ: інтимна лірика, віршовані розміри. |
|
38 |
Борис Олійник. Народне визнання сучасного українського поета. Вічна проблема життєвого вибору, стоїчної позиції. («Вибір»). |
|
39 |
Борис Олійник. Філософія чину і мудрості у творах поета («Ринг»). |
|
40 |
Володимир Підпалий. Щирість патріотичних почуттів ліричного героя у вірші «Тиха елегія». |
|
41 |
Володимир Підпалий. Оптимізм, впевненість у правильності обраного шляху («Запросини»). |
|
42 |
Іван Малкович. «Свічечка букви Ї», «Музика, що пішла». Глибокі роздуми сучасного поета про те, якою повинна бути людина, щоб уберегти себе, своїх близьких, свою мову, душевне багатство від зла. |
|
43 |
Іван Малкович. «З янголом на плечі». Оптимістичний пафос, віра в перемогу добра. |
|
44 |
Зв’язне мовлення. Словесне відтворення світу, відображеного в образах поезій. Висловлення власних роздумів, навіяних прочитаними віршами. |
|
45 |
Тематична контрольна робота №4. |
|
|
Тема 6. (4г). Національна драма. |
|
46 |
Іван Карпенко-Карий. Короткі відомості про життя і творчість видатного українського драматурга ХІХ ст., про театр «корифеїв». Трагікомедія «Сто тисяч» - класичний взірець українського «театру корифеїв». |
|
47 |
Проблема бездуховності людини, засліпленої прагненням до наживи. Характеристика образів твору. |
|
48 |
Проблема влади грошей - наскрізна і «вічна» у світовому мистецтві. |
|
49 |
Засоби сатиричного змалювання. ТЛ: драматичний твір (поглиблено), комедія, трагікомедія. |
|
|
Тема 7.1 (9г). З української прози. |
|
50 |
М.Коцюбинський. «Дорогою ціною». Пригодницький романтичний сюжет повісті. Вічний тип шукача правди. Протест Остапа і Соломії проти кріпосницької наруги - протест проти будь-якого насильства над людиною. |
|
51 |
Проблема волі людини та можливостей її здобуття. Кохання Остапа і Соломії як центральний мотив у творі. |
|
52 |
Час і вічність у повісті, символічні образи. Романтичність, мужність і сила волі української жінки Соломії. |
|
53 |
Контрольний твір. |
|
54 |
Осип Назарук. «Роксоляна». Події історичної доби ХVІ. |
|
55 |
Проблема кохання і служіння в історичній повісті. |
|
56-57 |
Незалежна вдача, щирість у стосунках з людьми, природний розум і врода Роксоляни. |
|
58 |
Тематична контрольна робота №5. |
|
|
Тема 7.2. (5г). З української прози. |
|
58 |
Володимир Дрозд. Іронічна, алегорично-химерна проза сучасного прозаїка. «Ирій». |
|
59 |
Володимир Дрозд. «Ирій» - химерна повість про неповторний світ юності, про вічне і швидкоплинне в житті людини. |
|
60 |
Химерні стилістичні прийоми художнього письма, поєднання реального з уявним, їхня роль у сюжеті твору, в донесенні основних ідей, мотивів. |
|
61 |
Володимир Дрозд. «Білий кінь Шептало». Проблема людини в суспільстві, її знеосібнення, свободи і неволі, особистості й натовпу, дійсності і мрії. |
|
62 |
Зв’язне мовлення. Дискусія про життєвий вибір сучасної людини, її можливість зберегти свою індивідуальність (на основі оповідання). |
|
|
Тема 8. (8г).Український гумор і сатира. |
|
63 |
Володимир Самійленко. Коротко про митця. Гумор і сатира поета як поштовх до роздумів про справжній патріотизм, чесність, самовідданість, порядність та лицемірство. «Патріоти». ТЛ: гумор і сатира, антитеза, іронія. |
|
64 |
Євген Дудар. Дотепі сатиричні оповіді сучасного письменника-гумориста як спонука до роздумів про довколишній світ і себе. «Слон і мухи», «Лісова казка». |
|
65 |
Євген Дудар. «Червона Шапочка». Прихований зміст творів. |
|
66 |
Література рідного краю. Творчість Владислава Титова. |
|
67 |
Література рідного краю. Творчість Анатолія Овсієнка. |
|
68 |
ПЧ. Олесь Гончар. «Берег любові». |
|
69 |
Тематична контрольна робота №6. |
|
70 |
Урок-підсумок. Закріплення вміння висловлювати власні міркування про найулюбленіші твори |
|